Murale od lat cieszą się ogromną popularnością. Kiedyś stanowiły jedynie niszową sztukę uliczną, dzisiaj są coraz chętniej oglądane przez znawców sztuki, stanowią barwną oraz oryginalną ozdobę miasta a każdy z nich opowiada swoja własną historię.
Zamawiają je nie tylko właściciele ogromnych komercyjnych firm, czy zarządcy miast, coraz częściej zleceniodawcami spółdzielnie mieszkaniowe, bądź prywatni właściciele domów. Deweloperzy zamawiają je, aby podnieść atrakcyjność oraz wartość danych nieruchomości. Wiele osób zachwyca się nimi, nie bez powodu. Czym są oraz dlaczego warto na nie postawić? Sprawdź!
Murale pochodzą z Meksyku i są wielkoformatowymi ściennymi obrazami. W Polsce pojawiły się one jeszcze za czasów PRL-u, lecz nie były artystycznymi malowidłami, pełniły raczej funkcję reklamy. Na początku lat 90. ludzie zaczęli traktować murale jak dekorację, świetnie nadawały się do przyciągania turystów i upiększania starych, bezbarwnych i obdrapanych ścian budynków w szarych dzielnicach. W tym momencie murale służą także różnego rodzaju instytucjom, coraz częściej możemy je oglądać na urzędach czy instytucjach kultury lub na budynkach należących do fundacji.
Wiele miast organizuje także festiwale murali, na które zjeżdżają się niejednokrotnie tysiące turystów. Jeżeli chcesz upiększyć swoją elewację, wyrażając w ten sposób siebie lub pokazać światu czym się interesujesz, możesz zamówić taki obraz dla siebie. Istnieją firmy, które się tym zajmują, jedną z nich, która cieszy się bardzo dobrymi opiniami, jest http://goodlooking.pl/.
Bardzo dużo jest także zamówień na projekty artystyczne, które po prostu upiększają dany budynek, nadając miejscu niezwykłego charakteru i wyrazu. Mogą być także pomocą w prowadzeniu bardzo potrzebnych kampanii społecznych, które przede wszystkim, mają służyć ludziom. Ludzie są wzrokowcami i niektóre problemy społeczne są w stanie dojrzeć, dopiero gdy zobaczą je pokazane w niezwykły sposób na murach wielkiego budynku. Część osób decyduje się zamawiać tego typu grafiki do swoich domów lub na ściany we własnej firmie i miejscach pracy, dla ożywienia wnętrza lub by odzwierciedlić duszę danego miejsca. Każdy z nich jest wyjątkowy i piękny, nadaje wyraz każdemu budynkowi.
Bierze się pod uwagę także rozmiar danego malowidła i oczywiście powierzchnię na, której będzie miał się znajdować, jest stan oraz strukturę. Liczy się także to, czy ma być wykonany wewnątrz, czy na zewnątrz, dostępność oraz standardowość miejsca, w którym ma być wykonany. Jeżeli mural ma spełniać funkcję reklamy, koszt może być również zależny od lokalizacji, im lepsza lokalizacja, tym droższy obraz. Ceny mogą się wahać od kilku do kilkudziesięciu tysięcy.
Zamawiają je nie tylko właściciele ogromnych komercyjnych firm, czy zarządcy miast, coraz częściej zleceniodawcami spółdzielnie mieszkaniowe, bądź prywatni właściciele domów. Deweloperzy zamawiają je, aby podnieść atrakcyjność oraz wartość danych nieruchomości. Wiele osób zachwyca się nimi, nie bez powodu. Czym są oraz dlaczego warto na nie postawić? Sprawdź!
Murale pochodzą z Meksyku i są wielkoformatowymi ściennymi obrazami. W Polsce pojawiły się one jeszcze za czasów PRL-u, lecz nie były artystycznymi malowidłami, pełniły raczej funkcję reklamy. Na początku lat 90. ludzie zaczęli traktować murale jak dekorację, świetnie nadawały się do przyciągania turystów i upiększania starych, bezbarwnych i obdrapanych ścian budynków w szarych dzielnicach. W tym momencie murale służą także różnego rodzaju instytucjom, coraz częściej możemy je oglądać na urzędach czy instytucjach kultury lub na budynkach należących do fundacji.
Wiele miast organizuje także festiwale murali, na które zjeżdżają się niejednokrotnie tysiące turystów. Jeżeli chcesz upiększyć swoją elewację, wyrażając w ten sposób siebie lub pokazać światu czym się interesujesz, możesz zamówić taki obraz dla siebie. Istnieją firmy, które się tym zajmują, jedną z nich, która cieszy się bardzo dobrymi opiniami, jest http://goodlooking.pl/.
Kto może zamówić mural?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta i jednoznaczna - każdy może zamówić sobie mural w jakimkolwiek celu. Coraz więcej firm i korporacji przywraca tradycję z ubiegłego stulecia i decyduje się na reklamy właśnie w formie muralu. Dlaczego? Bo przyciągają one uwagę, nawet te najprostsze nadają niezwykłego wyglądu danemu i sprawiają, że obraz zostaje zapamiętany w myślach potencjalnego klienta, nie tylko na godzinę, ale na wiele dni lub miesięcy.Bardzo dużo jest także zamówień na projekty artystyczne, które po prostu upiększają dany budynek, nadając miejscu niezwykłego charakteru i wyrazu. Mogą być także pomocą w prowadzeniu bardzo potrzebnych kampanii społecznych, które przede wszystkim, mają służyć ludziom. Ludzie są wzrokowcami i niektóre problemy społeczne są w stanie dojrzeć, dopiero gdy zobaczą je pokazane w niezwykły sposób na murach wielkiego budynku. Część osób decyduje się zamawiać tego typu grafiki do swoich domów lub na ściany we własnej firmie i miejscach pracy, dla ożywienia wnętrza lub by odzwierciedlić duszę danego miejsca. Każdy z nich jest wyjątkowy i piękny, nadaje wyraz każdemu budynkowi.
Ile to kosztuje?
Istnieje wiele czynników, które wpływają na cenę danego obrazu. Nie ma konkretnego cennika, w którym mógłbyś sprawdzić, ile kosztuje dany obraz, dlatego, że każdy projekt jest wyceniany indywidualnie. Wszystko zależy od techniki, której używa artysta do wykonania pracy. Oczywiście im bardziej skomplikowana technika, tym piękniejszy efekt, jednak wiąże się to także z większym kosztem.Bierze się pod uwagę także rozmiar danego malowidła i oczywiście powierzchnię na, której będzie miał się znajdować, jest stan oraz strukturę. Liczy się także to, czy ma być wykonany wewnątrz, czy na zewnątrz, dostępność oraz standardowość miejsca, w którym ma być wykonany. Jeżeli mural ma spełniać funkcję reklamy, koszt może być również zależny od lokalizacji, im lepsza lokalizacja, tym droższy obraz. Ceny mogą się wahać od kilku do kilkudziesięciu tysięcy.
0 Komentarze